Vivaaaaa Las Vegas!!! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Marleen Schuiling - WaarBenJij.nu Vivaaaaa Las Vegas!!! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Marleen Schuiling - WaarBenJij.nu

Vivaaaaa Las Vegas!!!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

14 Oktober 2006 | Verenigde Staten, Flagstaff

Hi allemaal!

Het is nu 13.41, plaatselijke tijd, en ik ben net 3 kwartier geleden wakker geworden in ons eigen bedje hier in Flagstaff. Vannacht om ongeveer 3u waren we weer thuis, dus ik was best moe.. :)!
Goed, het verslag..
Dinsdag gingen we dus om 10 over 4 met de bus naar Las Vegas. Eerst hadden we nog Sales Management tot half 4, maar door onze Institutional Excuse mochten we om 3u al weg. Vanaf campus liepen we naar Greyhound, het busstation. Wij, Jacqueline, Niek, Erik en ik, zaten bij IJze, Kasper, Petra, Sheela en Claire in de bus, die ook bij ons in de klas zitten. Ook zaten we allemaal in hetzelfde hotel, dus dat was wel gezellig.
Om ongeveer 10u kwamen we aan in Vegas, en alle lampjes en neonlichten waren echt super om te zien. Ons hotel was iets minder.. We hadden op internet geboekt, waar stond dat je daar 18 voor moest zijn. Maar toen we wilden inchecken bleek dat je 21 moest zijn, wat dus niemand van ons 4en was. Gelukkig waren Sheela en Claire er, die wel ouder zijn dan 21, en Sheela heeft ons toen ingecheckt. De kamers waren op zich ook niet heel geweldig.. Maar goed, er was een bed en een douche, dus ik was blij.. :)
Toen we onze spullen hadden gedropt en even omgekleed hadden, besloten we even over de Strip te gaan lopen.. Ons hotel, de Sahara, stond helemaal aan de ene kant van de strip, en we zijn helemaal doorgelopen tot aan de Bellagio. Was echt super om te zien. Toen we daar aankwamen waren we moe, en besloten we een taxi terug te nemen. Om ongeveer 3u lagen we in ons bedje..
De volgende ochtend moesten we er weer vroeg uit, want er stond om 9u een excursie gepland in het Rio. Daar mochten we in de Cage kijken (daar waar mensen chips kopen en inwisselen en waar dus heel veel geld ligt), een tour door het Casino zelf, en een tour naar de beveiliging. Was wel leuk om te zien. Daarna kregen we een Food & Beverage tour, dus mochten we in de keukens kijken, in de verschillende restaurants, en bovenin in de Voodoo zaal. Dat was mijn favoriete zaal, de muren waren heel apart geschilderd met allemaal vage tekens enzo, en alle stoelen waren verschillend. Maar het toppunt was toch wel het uitzicht, de Voodoo zaal was namelijk helemaal bovenin het Rio, en helemaal vanaf het balkon was het super! :)!
Hierna kregen we een lunch in het buffet restaurant. Dit op kosten van de Casino Nite die we georganiseerd hadden. Het buffet was echt supergroot, en heel erg lekker.
Na onze buikjes vol gegeten te hebben moesten we naar de Aladdin. Daar kregen we een Q&A session met de hoofdbutler. Hij had echt superverhalen over waar mensen allemaal om vragen tijdens hun verblijf in een hotel. Heel grappig. Toen we klaar waren gingen we nog een beetje sight-seeën en foto's maken, de fonteinenshow bij het Bellagio bekijken, en op blote voeten over de Strip lopen. Jacqueline en ik hadden nogal last van onze voetjes, die niet gemaakt zijn voor nette schoenen met hakken, en dus besloten we maar even blootsvoets verder te gaan.. :)!
's Avonds hadden we met Christian en Anne, 2 Duitsers, afgesproken om wat te gaan eten, en Sheela en Petra wilden ook wel mee. Na het eten gingen we een show bij Treasure Island bekijken, en daarna wilden Erik, Niek, en Christian naar een Ferrari showroom in het Wynn, en besloten Anne en ik mee te gaan. De rest ging naar the Venetian en verder een beetje rondkijken. Na het Wynn wilden we naar het Paris hotel, waar een eiffeltoren was waar je ook echt in kon. Het enige nadeel was dat de lift van glas was, en met hoogtevrees is dat niet heel fijn.. Maar goed, het uitzicht was echt geweldig! We hebben ook de fonteinenshow van het Bellagio van bovenaf gezien, echt heel mooi! Toen we beneden waren zijn we nog even naar het New York New York gelopen, daar wat gedronken, en toen zijn we maar weer terug gegaan om te slapen.
De volgende ochtend stond een bezoekje aan het Mandalay Bay op het programma. Ook dit was een Q&A session, en best interessant. Alleen iedereen was nogal moe, en deed overduidelijk z'n best om niet in slaap te vallen.. (IJze die zichzelf tegen het gezicht moest blijven stompen enzo.. :)!)
Hierna moesten we naar het Venetian, mijn favoriete hotel in Las Vegas. Echt geweldig! Jacque en ik waren deze keer zo slim om een extra paar schoenen mee te nemen, die wel comfi waren. Stukken beter! :)!
In het Venetian kregen we eerst de gelegenheid om vragen te stellen, wat te drinken en wat te eten, en daarna kregen we een tour door het hotel, en ook mochten we 1 van de suites zien (het hotel heeft alleen suites, geen gewone kamers), en ook mochten we een presidentiële suite zien. De laatste was serieus net zo groot als mijn huisje in Nederland, en echt supermooi ingericht.
Na het Venetian gingen we naar de laatste tour, in het Bellagio. Ook dit hotel is echt super.. Hier kregen we voornamelijk een tour achter de schermen, waar het overigens net zo mooi is als voor de schermen, wat je niet zo vaak ziet. Ook deze tour was wel interessant, maar duurde vrij lang en onze voetjes deden behoorlijk pijn, dus gingen we halverwege maar weer onze comfi-schoentjes aan doen.
Die avond zouden we eigenlijk naar de Pussycat Dolls gaan, die de nieuwe PCD lounge zouden openen in Ceasar's Palace, ook een hotel. Zo'n vrouwtje die beweerde dat ze daar werkte zei dat je vanaf 18 naar binnen mocht, en dat we 5 dollar aan haar moesten betalen voor kaartjes. We hadden al onze twijfels, maar goed, tis Vegas dus je weet t nooit. Daar aangekomen bleken we dus inderdaad opgelicht te zijn, maar voor 4 euro 20 per persoon, dus dat was nog te overzien.. Claire besloot aan de bouncer te vragen of er clubs waren waar je wel onder de 21 in mocht, en dat bleken alleen 2 stripclubs te zijn waar ze geen alcohol serveren. Dit waren Showgirls, en Little Darlings. We besloten naar de 2e te gaan.. :)!
Daar aangekomen bleek het een stripclub te zijn zoals je ze ook in de films ziet, en we hebben ons doodgelachen. Er kwamen gelijk een paar Darlings aan die de jongens wel een private lapdance wilden geven voor 20 dollar, maar IJze en Erik zeiden snel dat ze al een vriendin hadden. (Claire en ikke dus ;)!) Kasper besloot later dat Jacque maar z'n vriendin moest zijn voor een avond, dus die was ook veilig. ;)!
Toen besloten Erik en Sheela dat 1 van ons wel een lapdance mocht hebben, en hebben dat dus ook betaald voor diegene. Jahjah, what happens in Vegas, stays in Vegas.. *kugh-Niek-kugh* ;)! Ook deden de Darlings later een 1 dollar lapdance (ongeveer 20 seconden) voor een dollar, en al ons mannelijk gezelschap zat met een dollar in de lucht te wapperen. Die gezichten, haha, echt super!
Na ook nog even aan het podium te hebben gezeten en dollars te hebben gegooid naar de Darlings was het om 2u tijd om naar huis te gaan. Al met al hebben we daar toch bijna 4u van onze tijd doorgebracht, maar het was wel grappig :)!
Gisteren moesten we om 8u s avonds met de bus weer naar Flagstaff, en we besloten overdag maar even te gaan winkelen in een Outlet iets.. Net zoiets als Batavia Stad. Daar heb ik een witte blouse gekocht (moet ik hebben voor de Global Gaming Expo volgende maand) en bij de Calvin Klein winkel heeft Erik een hele mooie leren jas gekocht, en ik nog een zwarte broek, ook voor de G2E.
Daarna gingen we nog een beetje sightseeën, foto's maken, en Niek wilde een borrelglas kopen. Toen we daarmee klaar waren was het tijd om naar ons hotel te gaan om onze spullen op te halen en naar de Greyhound te gaan. Niek, Erik en ik (Jacque is gebleven omdat ze naar Hawaii gaat met haar broer.. Zij wel.. ;)!) hebben besloten dat we dat nooit meer doen midden in de nacht. Ik schat dat ongeveer 50% daar een strafblad had, en de mensen achter ons snurkten zo hard dat zelfs onze mp3-spelers op t hoogste volume niet hielpen.. Heel vervelend. Om 2u kwamen we eindelijk aan in Flagstaff, en moesten we naar huis lopen omdat we geen taxis konden bereiken op vrijdagavond.
Al met al was het echt super, en ik kijk nu al uit naar de Global Gaming Expo, (G2E) volgende maand! :)
Tot later!! xx

• 14 Oktober 2006 - 22:05

Klaas:

Als ik dit allemaal zo lees , vind je emmen straks een saaie bedoening
    Bellagio of Brasserie de enige overeenkomst is de a

veel liefs

• 14 Oktober 2006 - 22:28

Marleen:

Haha, inderdaad..
    Zo, de foto's zijn ook online.. Heb er alleen 12 per ongeluk van me camera gedelete, dus moeten jullie t maar met deze selectie doen.. ;)!

Liefs!

• 15 Oktober 2006 - 16:40

Albert En Grietha:

Mooie foto's, wij zijn inmiddels ook onderweg.
    Gaan eerst nog even een stadstour maken door San Francisco.
    Daarna doen we nog een paar plaatsen aan, en dan zijn we bij jullie.
    Dus groeten uit San Francisco van ons