Happy Update :) - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Marleen Schuiling - WaarBenJij.nu Happy Update :) - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Marleen Schuiling - WaarBenJij.nu

Happy Update :)

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

07 Oktober 2006 | Verenigde Staten, Flagstaff

Zo, even weer tijd voor een fatsoenlijke, happy update. Goed, even denken wat ik ook alweer allemaal heb meegemaakt..
Allereerst, Casino Nite. We hebben het overleefd, en het was een groot succes! We hebben alle records van voorgaande jaren gebroken, en er waren verder niet echt moeilijkheden. Het enige probleem dat we hadden was een misverstand over vrijwilligers voor de keuken. Er moest gekookt worden voor 900 man, en de chef van de inn hier op school zou 8 mensen uitkiezen van de lijst met vrijwilligers die wij als Human Resource team hadden gemaakt. Toen 1 van ons naar de chef ging om die lijst weer op te halen, bleek dat onze docent dat een week daarvoor al had gedaan, en wij gingen er dus vanuit dat alles geregeld en in orde was. Niet dus. De dag voor Casino Nite kregen we te horen dat die mensen nog van niks wisten, en moesten we zelf maar 12 mensen bij elkaar zien te vinden. Vreemd genoeg reageren de meeste mensen niet heel enthousiast als je ze vrijdagsavonds om half 10 opbelt om te vragen of ze de volgende dag om 8u s ochtends in de keuken willen staan. Uiteindelijk hadden we 1 vrijwilliger gevonden die de hele dag wel wilde werken, en LaVerne (ook van Hanze) zei dat ze ook wel een paar uur langs zou komen. Omdat we verder dus niemand hadden, besloten wij als HR team daar maar om 8u te gaan staan. We moesten stink-vis om 1 of andere prut met kreeft erin rollen (dat stonk! niet lekker om 8u s ochtends!!) en kip marineren.. Was op zich wel ok.. We hebben er wel een referentie brief van de chef aan over gehouden, en het was op zich best leuk.
Daarna moesten we ook nog onze eigenlijke taak vervullen, zorgen dat alle vrijwilligers hun naamkaartjes en vlinderstrikjes (omg! :D!) kregen, en dat ze hun tafelnummers wisten. Ook dit verliep vrijwel vlekkeloos, er waren 2 of 3 mensen die niet kwamen opdagen, waarvan 1 Roulette dealer, maar gelukkig bood Jason van ons team zich aan om dat te gaan doen. De andere 2 plekken waren niet moeilijk om op te vullen, omdat daar geen training voor nodig was.
Om 2 uur s nachts was het dan eindelijk allemaal afgelopen, en na een lange, lange dag (was om 6u opgestaan) konden we dan eindelijk gaan slapen.. :)! Uiteindelijk zijn er ruim 1100 mensen geweest (record was ongeveer 900 of 1000), zijn er ruim 900 maaltijden opgegeten (record was 650 ofzo) en hebben we ongeveer 37.500 dollar binnengehaald (vorig jaar 34.000). Best netjes dus..
Verder hebben we het behoorlijk druk gehad met school.. Een paar papers, toetsen, en een essay. Best veel te doen altijd, maar gelukkig is het niet heel moeilijk.
Dinsdag gaan we naar Las Vegas, een fieldtrip! Heb er echt superveel zin in! We gaan onder andere naar de Bellagio en de RIO, en nog wat maar dat ben ik vergeten. Uiteraard volgt hier volgende week een update over.. :)!
Gisteravond was Poker Night voor Highland Village bewoners (Texas Hold'em. Ja, ze kan pokeren.. ;)!). Erik en ik besloten mee te doen, net als de meeste Duitse jongens die hier wonen. Was weer gezellig, maar we hebben niets gewonnen. Daarna gingen we nog even met de Duitse jongens mee bij hen in het apartement verder pokeren, ook heel gezellig.
En dan nu het Hanze-nieuws. Na een heleboel mails over en weer mag onze coordinator inmiddels niet meer naar ons mailen ofzo, en moeten we direct naar de Dean (Boonstra) mailen. Hij vindt dat het onze eigen schuld is, en wilde ons eerst niet helpen. Toen hebben Erik en ik allebei een niet zo heel vriendelijke mail terug gestuurd waarin stond wat we precies van Hanze dachten en waarin we de hele situatie nogmaals hebben uitgelegd, en dat we er dus niks aan konden doen. Ook zijn we naar de International Coordinator hier geweest, meneer Paul Wiener, en die heeft ook een mail naar Hanze gestuurd waarin hij de Dean vriendelijk maar dringend verzocht ons toestemming te geven, omdat ook tijdens ons gesprek met hem en onze toenmalige coordinator op Hanze ons niets is verteld over problemen met stages in USA, hoewel we het er uitgebreid over gehad hadden.
Een dag later kregen we weer een e-mail van meneer Boonstra waarin stond dat hij nog steeds vond dat het onze schuld is, maar dat hij bereid is een uitzondering te maken onder 2 voorwaarden. 1, dat NAU garant staat voor ons verblijf en het visum regelt (geen probleem, is al geregeld) en 2, Marriott International moet aansprakelijk zijn voor ons, niet wijzelf of Hanze. Dit moeten we nog even uitzoeken met Marriott omdat we niet weten of dat hier hetzelfde gaat als in Nederland. Ik heb ons contactpersoon bij Marriott al een paar keer geprobeerd te bellen, maar ze was niet bereikbaar en dus hebben we maar gemaild. Misschien kan ik dus toch nog stage lopen.. :)!
Ohjah, voor de mensen die benieuwd zijn, dit is het resort waar Marriott over belde: http://www.jwmarriottstarrpass.com/ . Ziet er op zich niet verkeerd uit, maar Tucson was niet bepaald mijn eerste keuze qua locatie. Maar goed, daar gaan we niet moeilijk over doen, stageplek is stageplek :)!
Volgens mij was dat wel zo'n beetje alles dat we hebben mee gemaakt.. :) Vind t wel weer genoeg zo.. ;).. Ik ga even een hotdog warm maken, want heb zin in voedsel en dat is alles wat we nog hebben. Meneer Muller is aan het Counter Striken met onze Deutsche Freunde, en vond t nodig om onze chippies mee te nemen, mij achterlatend met alleen blikjes pepsi en chemische aardbeiencakejes.. Heel vriendelijk ;)!
Goed, tot later! :)! xMx

• 07 Oktober 2006 - 11:13

Marc:

Ik hoop dat het toch nog lukt met jullie stages

gr marc

• 07 Oktober 2006 - 17:15

Inge:

Ahhhh sgatje!
    Blij met de happy update;)!! :)
    T komt hopelijk allemaal goed:)!
    KUSKUS

• 10 Oktober 2006 - 13:43

Marleen:

Maar nu eerst.. 4 dagen Las Vegas!! Ben dus tot vrijdag niet bereikbaar.. :)!

Liefs

• 11 Oktober 2006 - 20:29

Miny:

Marleen
    Wij duimen voor je.
    En veel plezier de komende weken.

• 12 Oktober 2006 - 12:17

Ineke:

geniet er van meiske, dat heb je wel verdiend!

dikke kus

• 12 Oktober 2006 - 12:18

Ineke:

en trouwens, je kan nog helenmaal niet binnenkort terugkomen, want je spandoek is nog niet klaar!

• 13 Oktober 2006 - 13:34

Klaas:

Je ma is in de buurt dus maak je huis een beetje toonbaar
    een gewaarschuwd mens telt voor 2
    dikke kus