Vivaaaaa Las Vegas!!! Part 2 =) - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Marleen Schuiling - WaarBenJij.nu Vivaaaaa Las Vegas!!! Part 2 =) - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Marleen Schuiling - WaarBenJij.nu

Vivaaaaa Las Vegas!!! Part 2 =)

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

17 November 2006 | Verenigde Staten, Flagstaff

Zo.. we zijn net weer terug uit Las Vegas, waar we de afgelopen 3 dagen zijn geweest voor de Global Gaming Expo.
Maandagavond gingen we om half 8 naar Vegas. Daar kwamen we rond half 11 aan, in verband met het tijdsverschil. We waren met z'n 6en, Christian en Anne uit Duitsland, Niek, Erik en ik uit Nederland (joh.. ;)!) en Jacqueline uit Limburg. Hebben even besloten dat dat niet meer bij Nederland hoort.. Sorry Limburgers.. =)! Christian had een mini-van gehuurd waar we met z'n 6en in konden, wat stukken beter was dan de Greyhound!
Toen Erik en Christian gingen inchecken, daar moet je in Vegas 21 voor zijn dus moest Christian mee, bleek dat we VIP's waren! Erik had tijdens een student auction bij Gaming & Casino Management namelijk op een verblijf in het Circus Circus geboden en gewonnen. Voor 200 dollar, dus 33 per persoon, kregen we 2 kamers voor 2 nachten, tickets voor het buffet, en tickets voor the Adventure Dome, een pretpark in het hotel. Niet slecht dus.. Maar toen Erik heen ging om er een extra nacht bij te boeken kregen we die er ook nog gratis bij! Lang niet verkeerd.
Dinsdagochtend besloten we naar de G2E te gaan, onze badges op te halen, en een beetje rond te kijken. We moesten in pak, en dus in oncomfortabele schoenen, dus aan het eind van de dag konden Jacqueline en ik al bijna niet meer lopen. Op zich was het wel heel cool om te zien, alle nieuwe apparaten en technieken op het gebied van casino's, en het Food&Beverage gedeelte was ook niet verkeerd. Daar kon je namelijk zoveel gratis eten en drinken krijgen als je wilde, omdat ze dat uitdelen als testers. Zelfs alcohol. :D! Daar heb ik het lekkerste broodje ham en stukje chocoladetaart ooit gehad!
Rond 3u gingen we naar het Adventure Dome, behalve Niek, want die wilde op de G2E blijven. Daar zijn we in allerlei attracties geweest, zoals de rollercoaster, een soort Space Shot, zo'n lasergame waarbij je op elkaar moet schieten, en nog iets dat over de kop ging. Maar het hoogtepunt was toch wel Spongebob The Ride, een 4d attractie. Daar moest je in banken zitten, en kreeg je een filmpje van Spongebob te zien, en dan bewegen ze alles zo dat het net lijkt of je met Spongebob meeloopt enzo. Hilarisch, echt heel cool!
's Avonds zijn we naar de andere kant van de Strip gegaan, naar de hotels die we nog niet gezien hadden. Eerst gingen we naar het MGM Grand, waar we ook de leeuwen hebben bekeken, toen naar Hooters, waar Erik een shirtje voor me heeft gekocht! :D! Daarna zijn we nog naar het Luxor en het Excalibur geweest. (Voor de mensen die CSI kijken: dat zijn de piramide en die gekleurde kasteeltjes.) We gingen redelijk op tijd weer naar het hotel, omdat we de volgende dag om kwart over 5 al op moesten om op de G2E te werken.

Woensdagochtend schrokken we om 10 voor 6 wakker, terwijl we om 6u weg moesten! En dat is niet grappig als je met 3 meiden een kamer, en dus een badkamer, deelt! Anne en ik stonden om 6u toch klaar voor vertrek, Jacqueline had 10 minuutjes langer nodig. Al met al waren we toch nog redelijk op tijd. Op de G2E aangekomen bleek dat Dr. Vallen, onze professor en een regelrechte chaoot, de lijst met onze namen te laat had opgestuurd (verrassend!) en dus hadden ze al uitzendkrachten ingehuurd. Dus moesten we maar met hun gaan samenwerken. We kregen allemaal een zaal toegewezen waar we enquetes moesten uitdelen en weer innemen. Heel boeiend werk dus. De uitzendkrachten bleken bejaarden te zijn, waarvan de meesten wel leuk waren. Ik werkte samen met een hele grappige man, die tegen iedereen ging praten en grappen ging maken over mensen, en het interesseerde hem niet wie het was. Heb wel gelachen. Erik zat heel toevallig bij z'n vrouw. Alleen Claire moest samen werken met een onvriendelijke man. Zat de hele tijd op Indianen en andere buitenlanders te zeuren, en zij komt uit Engeland. Heel gezellig.

Toen de ochtend eindelijk om was gingen Erik en Vegas in, omdat we het meeste van de G2E al gezien hadden. Rond half 6 waren we terug in het hotel, om Jacqueline naar het station te brengen, omdat ze een dag eerder naar huis wilde. Claire bleek in hetzelfde hotel te zitten als wij, en zij was alleen gekomen, dus gingen we met z'n 6en wat eten en gingen Claire, Christian en Anne craps spelen in een casino. Uiteindelijk hadden ze allemaal gewonnen.

Vanmorgen wilde iedereen wel weer naar de G2E, behalve Erik en ik. Wij besloten dus maar weer naar hotels en casinos te gaan. Daarna was het tijd om naar huis te gaan. Omdat Jacqueline al naar huis was, en wij dus een plek over hadden, reed Claire met ons mee terug. Na ruim 4u en 3x onderweg stoppen om te tanken (Christian had zich verrekend met de benzine) waren we dan eindelijk thuis. Had het er wel weer aan toe.

Vivaaaaa Las Vegas! Maar voorlopig even niet meer..

• 18 November 2006 - 14:51

Broerlief: