Stages & Slapeloosheid - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Marleen Schuiling - WaarBenJij.nu Stages & Slapeloosheid - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Marleen Schuiling - WaarBenJij.nu

Stages & Slapeloosheid

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

27 September 2006 | Verenigde Staten, Flagstaff

Hi mensen,

Het is hier nu 4.32 's nachts, en ik kan niet slapen.. Lig al anderhalf uur wakker, en ik heb nog welgeteld 2 uur voor we weer op moeten staan.. Dit gaat een lange dag worden!
Maar goed.. Ik zal even weer een update geven van mijn belevenissen (en natuurlijk ook die van Erik). Zoals eerder gemeld, er waren wat problemen ontstaan met de Hanzehogeschool (goh, verrassend..:S) over onze stage in Amerika. We hadden namelijk vorig jaar op school al verteld dat we gelijk na onze studie at NAU onze stage ook in de US wilden doen, omdat dit ons een goede kans leek, en t voor ons financieel niet uit kan om na 4 maanden naar huis te vliegen, en daarna weer ergens anders naartoe te gaan. Onze toenmalige coordinator, onze mentor, en het International Office wisten allemaal van deze plannen af, en nooit was er iemand die zei dat de Hanzehogeschool geen stages in Amerika doet. En daar werden wij afgelopen vrijdag dus even op de hoogte van gesteld door onze nieuwe coordinator, die onder de veronderstelling was dat wij dit allemaal al wisten. Nee dus.
Om alsnog toestemming te krijgen, hebben we de International Facility Management prospectus van het jaar 2005-2006 doorgespit, en nergens staat dat stages in de US niet toegestaan zijn. Ook hebben we de hulp ingeschakeld van Paul Wiener, de Coordinator of International Programs hier at Nau. We hebben in Nederland namelijk een gesprek met hem gehad, in het bijzijn van onze toenmalige coordinator, en het toen ook over stages in Amerika gehad. Ook toen werd ons niet gemeld dat stage lopen in Amerika niet kan.
Kortom, we laten het er zeker niet bij zitten! Wordt uiteraard vervolgd.. ;)!
Goed, wat hebben we nog meer meegemaakt.. Ohjah, ben wederom naar t Fronske healthcentre geweest hier op campus, das al 2x in 2 weken.. 1e keer voor de uitslag en jeuk over mijn benen, armen, en rug, en de 2e keer omdat mijn grote vriend Blaasontsteking weer terug is van weggeweest. Maar goed, ik heb nu eenmaal de reputie om ziek te worden als ik ergens buiten Nederland ben.. Gaat allemaal lekker dus.. :)!
Ook nog goed nieuws te melden.. Gisteren hebben we een interview gehad met mensen van Marriott, 1 van de grootste hotelketens van de wereld, over een mogelijke stage. Dit gesprek was al gepland voordat we hoorden van de problemen met Hanze, en we hebben maar besloten gewoon heen te gaan, mochten we toch toestemming krijgen. Op zich was het wel een redelijk "makkelijk" sollicitatiegesprek.. We kregen vragen, en onze antwoorden daarop moesten we linken aan onze ervaringen van bijvoorbeeld school of werk. Was best te doen. Qua locatie hebben we allebei Marco Island, Florida als eerste keuze, en als 2e keuze maakt het ons niet veel uit waar we terecht komen. Binnen 2 a 3 weken horen we of ze een plek voor ons hebben of niet.. Wordt dus ook vervolgd.. ;)!
Vandaag is de Career Day.. Dit houdt in dat er allemaal grote hotel- en restaurantketens naar campus komen (ook andere bedrijven maar daar hebben wij niets aan), om studenten te zoeken voor stages of voor een vaste baan, nadat ze afgestudeerd zijn. Voor vandaag staat een bezoekje aan de Four Seasons in de planning. Met hun willen we ook graag een gesprek, maar zij doen niet aan vooraf geplande interviews op campus, dus moeten we daar even naar informeren vandaag..
Zaterdag is Casino Nite.. Ik begin nu wel een beetje de kriebels te krijgen, want onze taak was om genoeg vrijwilligers bij elkaar te krijgen en ze te trainen, zodat de avond een succes wordt.. We hebben nu 2 training sessies gehad, en er is 1 vandaag en morgen de laatste. Bleek dat we onze docent verkeerd verstaan hadden.. In plaats van 15 (fifteen) blackjackdealers moeten we er 50 (fifty) hebben.. Maar goed, als het goed is hebben we dan nog 50 mensen extra.. We zien het wel..
Hier op NAU gaat het verder goed, met lessen enzo.. Mijn laagste cijfer tot nu toe was een 76 (van de 100) op marketing, en voor de rest heb ik nog niet lager gehaald dan een 92 (van de 100). Dat zit wel goed dus..
Ok, ik vind t zo eerst wel weer genoeg..
Tot later!

Liefs, Marleen

• 27 September 2006 - 12:42

Marc:

Zozo jullie hebben het er maar druk mee :O
    Al dat geregel etc.....
    Nou hopen dat t lukt met die stages

veel succes
    marc

• 28 September 2006 - 03:16

Mirjam:

Ik hoop dat ze een oplossing voor jullie vinden, want er zijn toch zeker weten eerder IFM-studenten op stage geweest in de States! Wat grappig zeg, ik herken American Studies-studenten uit Groningen op je foto's!

• 29 September 2006 - 13:48

Ineke: