Lake Powell Trip! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Marleen Schuiling - WaarBenJij.nu Lake Powell Trip! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Marleen Schuiling - WaarBenJij.nu

Lake Powell Trip!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

17 September 2006 | Verenigde Staten, Flagstaff

Gisteren zijn we weer mee geweest op een tripje georganiseerd door school.. Deze keer ging de reis naar Glen Canyon Dam en Lake Powell. Aangezien t 2,5 uur rijden was moesten we om half 7 vertrekken van school, wat weer 5u opstaan betekende.. :(!
Als eerste gingen we dus naar Glen Canyon Dam.. Das een hele hoge dam (zie foto's) die gebruikt wordt om water op te slaan ofzo.. De beveiliging is daar heel zwaar, je mag alleen water, portemonnee en fotocamera (geen hoesje!) meenemen naar binnen, en je moet ook door poortjes heen lopen.. Stond ik daar met 1 hand me broek omhoog te houden (riem moest af) en met 1 hand me horloge los te peuteren.. Heel fijn.. ;)!
Eenmaal binnen kregen we een tour door de dam heen (we zijn ook helemaal onderin geweest) door een Amerikaan met een minderwaardigheidscomplex.. Eerst werd ie al bijna boos toen Jelger (NL) vroeg of ie zn verhaal niet op kon nemen op een bandje, (die vent dacht gelijk dat Jelger niet naar m wilde luisteren) en later werd ie boos omdat wij volgens hem moesten lachen om het feit dat de Dam zo zwaar beveiligd was, wat ook niet waar was.. Beetje vage kerel, maar goed..
Na de Dam naar Lake Powell.. Daar mochten we kiezen.. Of gelijk naar t strand om te zwemmen enzo, of eerst nog een boottochtje door de baai.. Moesten we wel 10 dollar bijbetalen, maar dan kregen we wel 60% korting ofzo.. Iedereen wilde wel met de boot mee.. Dat viel op zich een beetje tegen, omdat we alleen een heel langzaam lullig rondje door de baai gingen maken, langs bergen die we vanaf de kant ook wel konden zien.. Maar goed, t was op zich best leuk, maar meer dan 10 dollar had ik er niet voor willen betalen!
Hierna mochten we zwemmen in Lake Powell.. Eigenlijk zouden we een eind verderop gaan zwemmen omdat t strand daar mooier was, maar door de droogte stond daar niet genoeg water om te zwemmen, dus gingen we maar bij de boten zwemmen (niet ertussen, een eindje verderop).. Ik ging niet zwemmen, omdat ik vage uitslag op mn armen en benen heb, en ik wist niet wat voor water t was.. Bleek dus superschoon en lekker water te zijn, dus ging ik maar tot me knieën pootje baden en foto's maken.. Heb me prima vermaakt..
Om 4u gingen we weer richting campus, en om half 6 waren we weer terug in Flagstaff..
Eigenlijk hadden we gisteravond nog een themafeest (je moest komen als iets met dezelfde beginletter als je voornaam) maar we waren allebei te moe en hadden geen zin en geld om een outfit te kopen.. Dus gingen we maar tv kijken, nadat ik wederom naar de buurvrouw ben geweest om te zeggen dat ze nou echt op moest houden met die herrie en dat ik een klacht ging indienen als ze niet ophield.. Wordt vervolgd.. ;)!

  • 17 September 2006 - 16:32

    Marleen:

    Er staan nu 8 foto's online, de rest komt later vandaag.. Moet nu eerst even schoonmaken.. :)!

    xM

  • 18 September 2006 - 02:43

    Mirjam:

    Ha schoonmaakster, we wachten het geduldig af! :D

  • 19 September 2006 - 12:36

    Pa:

    Zal ik alsnog meekomen om even met de buurvrouw te "praten"?

  • 19 September 2006 - 15:58

    Marleen:

    Haha, ze houdt zich nu aardig rustig.. Volgens mij heb ik wel indruk gemaakt.. Was ook niet heel vriendelijk tegen haar, maar was er echt zat van! :)

  • 20 September 2006 - 04:23

    Elena:

    Hey, glad you are fine:)
    Kisses to both of you

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Vanaf 16 augustus ben ik samen met Erik een jaar lang in Amerika, eerst 4 maanden studeren aan het Northern Arizona University in Flagstaff, en daarna 4 maanden stage.

Actief sinds 21 Juli 2006
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 19234

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: